مرغداری‌های آلوده به ویروس آنفلوانزای مرغی چگ...همزمان با شیوع آنفلوانزای مرغی، در صورت آلودگی یک واحد مرغداری به این ویروس، علاوه بر خود کانون آلوده، تمام واحدهای موجود تا شعاع ۳ کیلومتری معدوم می شوند.
ناکامی ایران در بازارهای صادراتی مرغدبیر انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه میزان صادرات مرغ بسیار پایین‌تر از ظرفیت موجود است، گفت: دولت مرغ مازاد را ۶۴۰۰ تومان خریداری می‌کند که این نرخ، برای مرغداران به صرفه نیست.
سازمان دامپزشکی آنفلوانزای مرغی در دو مرغداری...سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه‌ای رسمی معدوم سازی دو واحد مرغداری در استان تهران را به دلیل مشاهده آنفلوانزای مرغی تایید کرد.
طرح ملی بررسی ۴۰ باقیمانده دارویی در محصولات ...رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال ۴۰ نوع باقیمانده دارویی را با نمونه‌گیری از محصولات خام دامی از جمله شیر،‌ ماهی قزل آلا، گوشت و طیور آغاز کرده‌ایم.
اجرای طرح پاستوریزاسیون و عرضه شیر توسط تشکّل...مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور گفت: در حال اجرای طرح پاستوریزاسیون و فروش شیر از طریق تعاونی‌های دامداران و یا خود دامداران هستیم.
رئیس فدراسیونی که گاوداری می‌کند/ ورزشکاران ب...رئیس فدراسیون بسکتبال در کنار ورزش و مدیریت فدراسیون به کار گاوداری هم مشغول است و می‌گوید: ورزشکاران باید در کنار جهادگران در اردوهای جهادی به مردم محروم خدمت کنند.
راه های مدیریت استرس گرمایی در گاوهای شیریافزایش دمای هوا به بیش از 22 درجه سانتیگراد می تواند موجب تولید پایین تر از میزان معمول و تبعات مختلفی در گاوهای شیری شود.
مدیریت اقدامات بهداشتی در طول یک دوره پرورش گ...علاوه بر رعایت اصول استاندارد در احداث جایگاه که بایستی مناسب اهداف مورد نظر در تولید باشد، مدیریت بهداشت جایگاه و دام نیز اثر ویژه ای در حفظ سلامت گوسفند و بز و تولیدات آنها دارد.
کاهش بازده اقتصادی، افزایش هزینه و کاهش عملکر...عملکرد بره های پرواری تغذیه شده با جیره های غذایی حاوی علوفه هیدروپونیک، کاهش بازده اقتصادی، افزایش هزینه و کاهش عملکرد دام را در پی دارد.
شرایط استفاده و نگهداری گوشت قرمزمردم باید گوشت قرمز خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه نموده و ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی باشد.
بیوتکنولوژی کلید اجرای اقتصاد مقاومتی در صنعت...دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت دامپروری با کاربردهای مختلف بیوتکنولوژی میسر می شود.
بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جدی بگی...مدیر کل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه فصل بهار و تابستان زمان تکثیر و تزاید حشرات به خصوص عامل ناقل این بیماری یعنی کنه ها است، گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است دامداران و افرادی که با دام سروکار دارند نکات بهداشتی ضروری را رعایت کنند.
آرشیو خبر کد خبر: 2072     

راهکارهای جدید برای توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی

ایسنا
یک کارشناس کشاورزی استفاده از تجارت الکترونیک را برای توسعه بازاریابی کشاورزی مفید دانست و اجرای طرح انتزاع وظایف کشاورزی از وزارت تجارت را در ساماندهی میزان تولید، آمایش، رونق و نظم بخشیدن به فضای کشاورزی بسیار مهم و کلیدی ارزیابی کرد.
تاریخ انتشار :۱۳۹۲ سه شنبه ۱۷ دي ساعت 13:29

 محمد علی حیدری شلمانی اظهار کرد: با توجه به طرح انتزاع وظایف وزارت جهاد کشاورزی از وزارت تجارت، نقش کلیدی وزارت جهاد کشاورزی در امر ساماندهی میزان تولید محصولات کشاورزی، آمایش صحیح و حساب شده‌ای است که مبتنی بر آمارهای حداقل 50 ساله اخیر قطب‌های اصلی کشاورزی کشور و نیاز منطقه‌ای این تولیدات بر اساس پراکندگی جمعیتی باشد.

 

وی افزود: این آمایش به رونق کشاورزی، افزایش انگیزه تولید، کاهش هزینه های حمل ونقل تولیدات کشاورزی و نظم بخشیدن به فضای تولید کشاورزی کشور کمک شایانی می‌کند البته نقش وزارت تجارت در این مهم بسیار مکملی است چراکه بخش کلیدی میزان توزیع و واردات ضروری مورد نیاز اساسی کشور در اختیار این وزارتخانه است و تعامل هم افزای این دو دستگاه در توزیع نوع و میزان کشت محصولات کشاورزی بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

 

نماینده مردم لنگرود در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از تجارت الکترونیک می‌توان در توسعه‌ بخش کشاورزی و برای بازاریابی محصولات کشاورزی استفاده کرد. قابلیت استفاده از اینترنت در عرضه محصولات کشاورزی به بازار از مزایای قابل توجه این فن آوری جدید است. استفاده از مبادله الکترونیک اطلاعات به جای روش‌های سنتی مبتنی بر کاغذ باعث می‌شود 21 تا 70 در صد در هزینه فعالیت‌های مختلف تجاری صرفه‌جویی شود؛ به این ترتیب با الکترونیک کردن مبادلات می توان حدود پنج درصد در ارزش مبادلات صرفه جویی کرد.

 

حیدری شلمانی با اشاره به استفاده از تجارت الکترونیک در کشور خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز بنا به ضرورت چند سالی است که بحث استقرار و به کارگیری تجارت الکترونیک در دستور کار دولت قرار گرفته و امید است با مطالعه جنبه‌های متفاوت آن بتوان گامی مؤثر و با اهمیت در عرصه تجاری کشور برداشت و از این مزیت رقابتی در جهت شکوفایی اقتصاد کشور هرچه بیشتر استفاده کرد.

 

این کارشناس کشاورزی گفت: یکی از مشکلات چرخه‌ تولید محصولات کشاورزی، موضوع بازاریابی و دسترسی به خریدار است که این امر به دلیل پراکندگی مناطق روستایی و دوری آن از مراکز فروش است.

 

وی افزود: از دیرباز عرضه محصولات روستایی چه محصولات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی روستایی از طریق واسطه‌ها صورت می گرفت. گردش جریان محصولات به این صورت باعث می شد که سودمندی روستاییان از تولید محصولات روستایی به حداقل برسد و واسطه ها بیشترین سود را کسب کنند.

 

این کارشناس کشاورزی یکی دیگر از معضلات تولید محصولات روستایی، نبود اطلاع کافی از تقاضای بازار دانست و گفت: در نتیجه این امر گاهی شاهد کمیابی برخی از محصولات در بعضی از سال ها هستیم و گروهی دیگر از محصولات، مازاد تقاضای بازار عرضه می‌شوند. در سالیان اخیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه تجارت، بسیاری از این چالش‌ها را از پیش رو برداشته است.

 

وی به معایب و مزایای وجود سلف‌خرها در بازار کشاورزی اشاره و اظهار کرد: سلف‌خری معمولا به دو دلیل انجام می‌شود؛ تاثیر افزایش قیمت به حداقل می‌رسد و در نتیجه از افزایش قیمت در بازار مصون خواهد بود. پیش خرید را از ابهامات روز افزون آینده و در دسترس نبودن کالا در بازار مصون می‌دارد. معایب سلف‌خری نیز امکان کاهش قیمت و زیان سلف‌خر است.

 

این کارشناس کشاورزی ادامه داد: برای تولیدکنندگان مناسب‌ترین شیوه فروش محصول در صورت وجود خریداران، به صورت سلف‌خر (پیش فروش) است. ایجاد تعاونی‌های بازاریابی جهت کاهش هزینه‌های بازاریابی، ایجاد برنامه بازدیدنوبتی باغداران روستاهای مناطق مختلف توسط گروه ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها، هماهنگی و ارتباط بیشتر مسئولان کشاورزی و باغداران، اتخاذ تدابیری جهت خرید میوه زیر درختی از باغداران، ایجاد صنایع تبدیلی در جهت افزایش ارزش افزوده به کشاورزی، آموزش مستمر به صادر کنندگان در زمینه‌های بازاریابی و استانداردهای تولید و عرضه محصولات خاص صادراتی، ایجاد معافیت های مالیاتی برای شرکت های بازاریابی و تحقیقات است.

 

حیدری شلمانی درباره فعالیت واسطه‌هایی که قیمت محصولات کشاورزی را به صورت زنجیره‌ای در بازار بالا می‌برند، گفت: از طریق تجارت الکترونیک برای روستاییان می توان به حل این معضل پرداخت و گسترش بازارهای موجود در سطح کشور، خدمات بهتر برای مشتریان، افزایش درآمد و فروش روستاییان و نبود واسطه ها را فراهم کرد؛ بنابراین دولت نقش کلیدی مهمی دارد و باید با حذف هزینه هایی در راه‌اندازی تأسیسات مورد نیاز، روستاییان را یاری رساند و برای فراگیری روستاییان در این زمینه، آموزش‌های لازم درسطح روستاها را فراهم کند.

 

این کارشناس کشاورزی در پاسخ به این‌که چگونه می‌توان در تعیین قیمت محصولات از متضرر شدن تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان از جلوگیری کرد؟، گفت: کشاورزان، مصرف کنندگان و واسطه‌ها از یک نظام بازاریابی منتفع می شوند. برای کشاورزان، بازاریابی راهی است که محصولات تولید شده را با روش های بهتری به بازار عرضه می‌کنند. برای مصرف کننده بازاریابی وسیله ای است تا محصولات مورد نیاز خود را با سرعت بیشتر، کیفیت بالاتر و قیمت ارزان تهیه کنند و برای واسطه ها که در واقع عواملی مؤثر در انتقال اطلاعات از مصرف کنندگان به کشاورزان و برعکس هستند اشتغال ودرآمد قابل توجهی به وجود می آورد.

 

وی افزود: علایق مختلف این سه گروه موجب می شود تا از یک سو کشاورز در جست وجوی بازاری با قیمت های بالاتر برای محصولاتش باشد و از سوی دیگر مصرف کنندگان ضمن در یافت محصولات مورد نظر خود، از سرعت، کیفیت، وقیمت های پایین بهره مند شوند و دراین میان واسطه‌ها نیز با خدماتی که به تولید کننده و مصرف کننده ارائه می‌کنند وسیله کسب معاش خود را به نحو احسن تأمین کنند.

 

حیدری معتقد است: تجارت الکترونیک به مفهوم کلی به کارگیری تکنولوژی های جدید برای برقراری ارتباطات زنجیره‌ای بین سازندگان، فروشندگان، عرضه‌کنندگان به طور کلی ارائه‌دهندگان کالا و خدمات از یک سو و خریدار، مصرف کننده یا بطور کلی مشتری از سوی دیگر به منظور اتخاذ تصمیم‌های بهتر، بهینه سازی کالا و خدمات، کاهش هزینه‌ها و گشودن کانال‌های جدید هستند لذا با استفاده از اینترنت می‌توان زیربنای اقتصادی پویا و در عین حال پایدار را تصویر کرده و امکان تبادل بهتر اطلاعات مورد نیاز روستا و بازار محصولات کشاورزی را فراهم آورد.

 

وی هم‌چنین صنایع تبدیلی را یکی از سودمندترین ارتباطات بین دو بخش صنعت و کشاورزی دانست و افزود: این صنایع از میزان بیکاری های دائمی و فصلی در مناطق روستایی می کاهد. همچنین زمینه مناسب جهت توسعه بخش کشاورزی را فراهم آورده و به افزایش تولیدات، بهره‌وری، ایجاد فرصت‌های شغلی، تامین نیازهای اساسی، پیوند با دیگر بخش‌های اقتصادی و کاهش نابرابری‌های منطقه ای منجر خواهد شد لذا این گونه صنایع می‌تواند پیشنیاز استراتژی صنعتی شدن و تامین کننده امنیت غذایی در کشور باشد.

فایل ها / برچسب ها برچسب ها برچسب هاتوسعه , بازاریابی , محصولات کشاورزی ,

اخبار مرتبط با این خبر
ردیفتیترتاریخ
1 راهکارهای جدید برای توسعه بازاریابی محصولات کشاورزی ۱۳۹۲ سه شنبه ۱۷ دي


نام :  
پست الکترونیکی :    
نظر شما :  
کد امنیتی: