مرغداری‌های آلوده به ویروس آنفلوانزای مرغی چگ...همزمان با شیوع آنفلوانزای مرغی، در صورت آلودگی یک واحد مرغداری به این ویروس، علاوه بر خود کانون آلوده، تمام واحدهای موجود تا شعاع ۳ کیلومتری معدوم می شوند.
ناکامی ایران در بازارهای صادراتی مرغدبیر انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان اینکه میزان صادرات مرغ بسیار پایین‌تر از ظرفیت موجود است، گفت: دولت مرغ مازاد را ۶۴۰۰ تومان خریداری می‌کند که این نرخ، برای مرغداران به صرفه نیست.
سازمان دامپزشکی آنفلوانزای مرغی در دو مرغداری...سازمان دامپزشکی کشور طی اطلاعیه‌ای رسمی معدوم سازی دو واحد مرغداری در استان تهران را به دلیل مشاهده آنفلوانزای مرغی تایید کرد.
طرح ملی بررسی ۴۰ باقیمانده دارویی در محصولات ...رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای امسال ۴۰ نوع باقیمانده دارویی را با نمونه‌گیری از محصولات خام دامی از جمله شیر،‌ ماهی قزل آلا، گوشت و طیور آغاز کرده‌ایم.
اجرای طرح پاستوریزاسیون و عرضه شیر توسط تشکّل...مدیر عامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور گفت: در حال اجرای طرح پاستوریزاسیون و فروش شیر از طریق تعاونی‌های دامداران و یا خود دامداران هستیم.
رئیس فدراسیونی که گاوداری می‌کند/ ورزشکاران ب...رئیس فدراسیون بسکتبال در کنار ورزش و مدیریت فدراسیون به کار گاوداری هم مشغول است و می‌گوید: ورزشکاران باید در کنار جهادگران در اردوهای جهادی به مردم محروم خدمت کنند.
راه های مدیریت استرس گرمایی در گاوهای شیریافزایش دمای هوا به بیش از 22 درجه سانتیگراد می تواند موجب تولید پایین تر از میزان معمول و تبعات مختلفی در گاوهای شیری شود.
مدیریت اقدامات بهداشتی در طول یک دوره پرورش گ...علاوه بر رعایت اصول استاندارد در احداث جایگاه که بایستی مناسب اهداف مورد نظر در تولید باشد، مدیریت بهداشت جایگاه و دام نیز اثر ویژه ای در حفظ سلامت گوسفند و بز و تولیدات آنها دارد.
کاهش بازده اقتصادی، افزایش هزینه و کاهش عملکر...عملکرد بره های پرواری تغذیه شده با جیره های غذایی حاوی علوفه هیدروپونیک، کاهش بازده اقتصادی، افزایش هزینه و کاهش عملکرد دام را در پی دارد.
شرایط استفاده و نگهداری گوشت قرمزمردم باید گوشت قرمز خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه نموده و ممهور به مهر و برچسب بهداشتی دامپزشکی باشد.
بیوتکنولوژی کلید اجرای اقتصاد مقاومتی در صنعت...دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی در صنعت دامپروری با کاربردهای مختلف بیوتکنولوژی میسر می شود.
بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را جدی بگی...مدیر کل دامپزشکی استان گیلان با اشاره به اینکه فصل بهار و تابستان زمان تکثیر و تزاید حشرات به خصوص عامل ناقل این بیماری یعنی کنه ها است، گفت: در راستای کنترل و پیشگیری از ابتلا به این بیماری لازم است دامداران و افرادی که با دام سروکار دارند نکات بهداشتی ضروری را رعایت کنند.
آرشیو خبر کد خبر: 1303     

نقدی بر شبکه‌های تازه‌ تاسیس و جای خالی سیمای کشاورز

ایسنا
دولت برای حمایت از بخش کشاورزی ردیف بودجه‌ای برای تاسیس شبکه تلویزیونی ملی کشاورزی در لایحه بودجه سال 92 قرار داده؛ حالا 6 ماه بیشتر به پایان سال 92 باقی نمانده و از شبکه تلویزیونی ملی کشاورزی خبری نیست، رسانه ملی هم مشغول راه‌اندازی شبکه‌هایی است که کنداکتورشان را با برنامه‌ها و سریال‌های تکراری پر می‌کنند.
تاریخ انتشار :۱۳۹۲ جمعه ۵ مهر ساعت 11:02

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تلویزیون حالا با تولّد شبکه «نسیم» به عنوان شبکه «نشاط، سرگرمی، یادها و مسابقه»، 21 شبکه دیجیتال دارد تا آن‌چه مدیران تلویزیون از آن به عنوان تخصصی‌ شدن شبکه‌های سیما یاد می‌کنند به تحقق نزدیک‌تر شود. اما تلویزیون در حالی از تخصصی شدن شبکه‌هایش می‌گوید که بیشتر شبکه‌های تازه‌تاسیس به پخش فیلم و سریال‌های تکراری می‌پردازند و علاوه بر این که جای خالی مقوله‌های تخصصی‌تر مثل کشاورزی در رسانه ملی خالی است، مخاطبان هم از تماشای شبکه هایی بدون تولید جدید خسته شده‌اند.

 

تلویزیون در حالی که سال گذشته از راه‌اندازی شبکه‌های تخصصی‌تری مثل «آوا و نوا» و «زیارت» خبر می‌داد، بیست‌و یکمین جای خالی آنتنش را به شبکه «نسیم» اختصاص داد تا یک شبکه به شبکه‌های تکراری و بدون تولید تلویزیون اضافه شود؛ و جای خالی شبکه‌های تخصصی‌تر همچنان خالی بماند.

 

نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هرچند تخصصی شدن شبکه‌های تلویزیونی را مثبت ارزیابی می‌کند اما از تلویزیون به دلیل برنامه‌های تکراری و شبکه‌های بدون تولیدش انتقاد می‌کند و به خبرنگار ایسنا می‌گوید: راه‌اندازی شبکه‌های متعدد کار ارزشمندی است اما برای نیفتادن به دام تکرار تولیدات بالاتری باید انجام شود والا اگر سطح کیفیت ارائه خدمات و برنامه‌ها پایین باشد مخاطب نه تنها جذب این برنامه‌ها نخواهد شد بلکه به سمت برنامه‌های دیگر می‌رود و در او دلزدگی ایجاد می‌شود.

 

او درباره راه‌اندازی شبکه‌هایی مثل شبکه کشاورزی، با اشاره به نقش مثبت رسانه در بحث‌های آموزشی تاکید می‌کند:‌ ارتباط رسانه‌ای می‌تواند تاثیرات بسیار عمیقی در مخاطبان داشته باشد و موضوعات آموزشی را در بسیاری از سطوح به مخاطبین خود ارائه کند. به همین دلیل می‌توانیم به راحتی چنین تکنولوژی‌های مختلفی که در کشاورزی، آموزش و صنعت وجود دارد را با سرعت بالا از طریق صداوسیما به همه افراد منتقل کنیم.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه می‌دهد: صداوسیما می‌تواند بخش‌ها و شبکه‌هایی ولو با پوشش محدود برنامه مثلا چند ساعت در روز با توجه به فراغ بال مخاطبانش در بخش‌های مختلف در این راستا توسعه دهد. یعنی کشاورزی، صنعت و مواردی را که مورد نیاز ماست از این طریق آموزش دهد.

 

شبکه بازار مهم‌تر است یا کشاورزی؟

 

عباس‌ پاپی‌زاده یکی از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم راه‌اندازی شبکه تلویزیونی ملی کشاورزی تاکید می‌کند: شبکه‌های اختصاصی زیادی داریم که ضرورت خیلی از آن‌ها به اندازه بحث کشاورزی نیست اما متاسفانه صدای کشاورزان به دلیل نداشتن مدافع، آن‌طور که باید و شاید به گوش مسوولان نمی‌رسد.

 

او ادامه می‌دهد: مثلا ما برای ورزش، بازار، سلامت، کودک و بحث‌های دیگر شبکه داریم اما هنوز شبکه‌ای مخصوص کشاورزان راه‌اندازی نشده است، این در حالی است که شبکه‌ای مثل بازار فقط به تبلیغ لباس، فرش و کالاهای دیگر می‌پردازد. آیا این‌ها مهم‌تر است یا کشاورزی که محور استقلال و امنیت غذایی است؟

 

شبکه تلویزیونی، حق بخش کشاورزی است

 

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس همچنین می‌گوید: من در جلسه‌ای که با آقای ضرغامی داشتیم به ایشان گفتم به دلیل این‌که 25 درصد اشتغال ما در بخش کشاورزی است، 14 درصد تولید ناخالص‌مان از این طریق است و کشاورزی محور توسعه ماست، به نظر می‌رسد باید هرچه زودتر در جهت تاسیس شبکه کشاورزی اقدام شود.

 

پاپی‌زاده ادامه می‌دهد: اما کشاورزان مدافع واقعی ندارند تا صدای‌شان به مراکز تصمیم‌گیری برسد. همین مساله باعث شده راه‌اندازی شبکه کشاورزی که حق این بخش است نادیده گرفته شود و این شبکه که سال‌ها پیش باید به بهره‌برداری می‌رسید مغفول بماند.

 

رحمت‌الله نوروزی، عضو دیگر کمیسیون کشاورزی است که او هم بر ضرورت راه‌اندازی شبکه تلویزیونی کشاورزی تاکید می‌کند و می‌گوید: راه‌اندازی سیمای کشاورز از اهمیت بالایی برخوردار است. این شبکه‌ تلویزیونی می‌تواند در بحث توسعه و تقویت کشاورزی مکانیزاسیون و مشکلاتی که کشاورزان با آن مواجه هستند، بسیار مفید باشد.

 

تصویر کشاورز در شبکه ملی کشاورز اصلاح شود

 

شبکه تلویزیونی کشاورز علاوه بر موارد آموزشی و توسعه‌ای می‌تواند کمک قابل توجهی به اصلاح تصویر کلیشه‌ای کشاورز در رسانه ملی کند.

 

پاپی‌زاده در این‌باره به خبرنگار ایسنا می‌گوید: همیشه در رسانه‌های‌مان ‌کشاورز را یک فرد با کلاه نمدی که بیل دستش است، سبیل دارد و با لهجه روستایی حرف می‌زند، به دور از شهر زندگی می‌کند و سواد ندارد، نشان می‌دهیم. این در حالی است که در کشورهای اروپایی فرزند هیچ کشاورزی در مقابل یک فرد شهری از این نظر احساس کسر شأن نمی‌کند اما ما به نحوی عمل کردیم که این مساله جا افتاده است. چنین مسائلی می‌تواند در شبکه تلویزیونی مخصوص کشاورزان بررسی و اصلاح شود.

 

 

***

 

 

حالا رسانه ملی 21 شبکه تلویزیونی دارد اما قشر بزرگی از جمعیت ایران را که کشاورزان هستند نادیده گرفته است. باید منتظر ماند و دید رسانه ملی چه زمانی لزوم تاسیس شبکه کشاورزی را حس می‌کند و این‌که آیا صدای کشاورزان بالاخره به گوش مسئولان خواهد رسید یا نه؟

 

گزارش از خبرنگار ایسنا: رضوان اناری

فایل ها / برچسب ها برچسب ها برچسب هاشبکه , تلویزیونی , کشاورز , آموزش‌ ,

اخبار مرتبط با این خبر


نام :  
پست الکترونیکی :    
نظر شما :  
کد امنیتی: