۷۰ درصد کشتارگاههای طیور استان مرکزی مجهز به خط اتوماتیک تخلیه اندرونه شدند

محمد رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این دستاورد مهم در راستای اجرای طرح ارتقای کیفی گوشت مرغ و با همکاری مدیران کشتارگاه های طیور و نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی حاصل شده است.
وی تصریح کرد: استفاده از خطوط اتوماتیک تخلیه، ضمن کاهش آلودگی متقاطع، سلامت فرآوردههای طیور را بهطور چشمگیری افزایش داده و استاندرادهای بهداشتی را به سطح جهانی نزدیکتر کرده است.
رضایی عنوان کرد: این اقدام گامی مؤثر در جهت تولید گوشتی سالم، ایمن و مطابق با الزامات سازمان دامپزشکی کشور است و روند مکانیزاسیون کامل کشتارگاههای طیور استان در دستور کار قرار دارد.
وی با اشاره به اینکه هدف تجهیز ۱۰۰ درصد کشتارگاههای طیور استان به این سیستم در سال آینده است، تاکید کرد: مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی و مشاهده کشتار خارج از کشتارگاه مراتب را از طریق تماس با سامانه اطلاعرسانی ۱۵۱۲ به اداره کل دامپزشکی اطلاع رسانی کنند.
استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یکهزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.





ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0