تبلیغ صفحه خبر
تاریخ انتشار : پنج‌شنبه 4 سپتامبر 2025 - 16:48
کد خبر : 767

وزارت جهاد کشاورزی مسیر خودکفایی در گوشت قرمز را آغاز کرد

وزارت جهاد کشاورزی مسیر خودکفایی در گوشت قرمز را آغاز کرد
دولت چهاردهم با هدف خودکفایی در تولید گوشت قرمز طی سه سال آینده، ضمن حمایت از دامداری‌های صنعتی و افزایش تولید دام سبک، واردات این محصول را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری موج، همزمان با اعلام غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر اینکه خودکفایی در تولید گوشت قرمز یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های این وزارتخانه در دولت چهاردهم است، آمارها نشان می‌دهد میزان واردات این محصول از ابتدای سال جاری کاهش یافته است.

بر اساس داده‌های رسمی وزارت جهاد کشاورزی، هم‌اکنون حدود ۲۰ درصد از نیاز کشور به گوشت قرمز از طریق واردات تأمین می‌شود. دولت چهاردهم با طراحی یک برنامه سه‌ساله، قصد دارد با افزایش تولید دام سبک و پشتیبانی از دامداری‌های صنعتی، به خودکفایی کامل در تولیدات دامی برسد.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: حداکثر ۷ درصد از گوشت مصرفی کشور با تخصیص ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی وارد و با قیمت‌گذاری عرضه می‌شود. با این حال، رویکرد اصلی وزارتخانه حمایت از تولید داخلی برای تنظیم بازار است.

او افزود: طبق توافق انجام‌شده با دامداران، گوشت مورد نیاز برای تنظیم بازار از تولید داخلی تأمین خواهد شد و در مقابل، حجم واردات به‌طور هدفمند کاهش می‌یابد. این سیاست، هم موجب تقویت تولید داخلی و هم کاهش وابستگی به بازارهای خارجی خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.