دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

صادرات۱۳ میلیون دلاری محصولات دامی سمنان در سال ٩٩

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: ۱۳ میلیون دلار محصولات و انواع فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان سال ٩٩ با صدور ۱۲۲ مجوز صادر شد.
حمیدرضا حسینی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: صادرات انواع محصولات و فرآورده‌های دامی و دامپزشکی در استان در سال ۹۹ نسبت به سال قبل از آن افزایش ۴۴ درصدی داشت.
 
وی ادامه داد: ارزش صادرات محصولات دامی و دامپزشکی استان سمنان در بخش فرآورده‌های دامی  و دامپزشکی در سال ۱۳۹۸ در حدود هشت میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود.
 
وی بیان کرد: استان سمنان در بخش‌های مختلف مانند کرک و موی بز، آلایش غیرخوراکی دام، گوشت مرغ منجمد، دارو، پولت تخم‌گذار و تخم مرغ خوراکی صادرات داشت.
 
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان تصریح کرد: صادرات محصولات فرآورده‌های دامی و دامپزشکی استان در سال گذشته به کشورهایی مانند انگلستان، ویتنام، چین، ارمنستان، ترکمنستان، چین و دیگر کشورهای آسیای میانه بود.
 
وی یادآور شد: افزایش حجم و ارزش محصولات صادراتی استان سمنان در بخش دامی و دامپزشکی در سال گذشته با وجود شرایط کشور، تحریم‌ها و شیوع کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن چشمگیر بود.
 
وی اضافه کرد: یکهزار و ۷۷۸ تن از حجم صادرات انواع فرآورده‌های دامی استان سمنان در سال گذشته مربوط به آلایش غیرخوراکی دام بود.
 
حسینی اظهار داشت: این حجم از صادرات آلایش غیرخوراکی دام از استان سمنان  در قالب ۶۶ محموله به خارج از کشور ارسال شد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: سال گذشته ۲۰۰ تن تخم‌مرغ در قالب هشت محموله از استان به خارج از کشور صادر شد.
 
در استان سمنان بیش از ۴۰۰ واحد انواع مرغداری با ظرفیت ۱۳ میلیون قطعه پرنده وجود دارد و ۲ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این حوزه فعالیت اشتغال دارند.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی