دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

لزوم تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی در جهت رفع موانع تولید گوشت

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، « افشین دادرس » ضمن اشاره به طرح تقویت امنیت غذایی کشور  ورفع موانع تولیدات کشاورزی افزود: این طرح از جوانب مختلفی قابل بررسی است که در راستای اجرایی شدن قانون تمرکز وظایف واختیارات بخش کشاورزی حاوی نکات ارزشمندی است.
 
مدیرعامل اتحادیه مرکزی تعاونیهای کشاورزی دام سبک کشور اظهارداشت:  مهمترین نقطه قوت این طرح تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی است که برای نخستین بار تصمیم گیری در خصوص بازار محصولات کشاورزی را از یک دستگاه دولتی که اکثریت اعضای ستاد تنظیم بازار کنونی را تشکیل می دهد.
 
دادرس تصریح کرد: دومین نکته حایز اهمیت طرح مورد نظر در موضوع اعضای ستاد تنظیم بازار ، حضور نماینندگان تشکلها در قالب اتاق اصناف کشاورزی ایران ، اتاق تعاون ایران، اتاق بازرگانی ایران ، اتاق اصناف ایران و دو نفر کشاورز خبره دارای حق رای هستند که برای نخستین بار، حضور بخش غیردولتی در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی های تنظیم بازار محصولات کشاورزی امکان پذیر می شود.    
 
وی گفت: با این ترکیب اعضای ستاد پیشنهادی تنظیم بازار از ساختار دولتی کنونی کاملا تغییر یافته وفعالان غیر دولتی بازار که در چهار اتاق عضو ستاد حضوردارندامکان اظهار نظر و تاثیرگذاری در تصمیم گیری ها را پیدا می کند. 
 
این مقام صنفی افزود: تشکیل سازمان توسعه تجارت کشاورزی وسازمان توسعه سرمایه گذاری گام مهمی است در جهت تجمیع مدیریت وساماندهی ظرفیت های پراکنده بخش کشاورزی که در دستگاههای مختلف دولتی در این زمینه ها فعالیت می کنند.   
 
دادرس در خصوص ماده ۹ طرح اظهار نمود: صدور مجوز برای کلیه تشکلهای بخش کشاورزی اعم از تعاونی و صنفی و ساماندهی آنها توسط سازمان مرکزی تعاون روستایی بعنوان یک سازمان تخصصی باسابقه و مجرب که دارای زیر ساختهای لازم برای حمایت ، هدایت و نظارت بر تشکلهای بخش کشاورزی و حفظ حقوق اعضای تعاونیها می باشد می تواند موجب وهم افزایی همه تشکلهای بخش  کشاورزی گردد که امیدواریم در اصلاحات طرح مورد توجه قرار گیرد.
 
وی ضمن قدردانی از طراحان طرح خصوصا رییس محترم کمیسیون کشاورزی ، ابراز امیدواری کرد که برخی اشکالات موجود نیز با همفکری متخصصان ، صاحبنظران و فعالان بخش مرتفع شود.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی