دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

چرا مرغ گران شد؟

نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر را حرکت به سمت قیمت تمام شده مرغ و افزایش تقاضا اعلام کرد.
حبیب اسدالله نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این‌که قیمت تمام شده مرغ زنده و مرغ گرم به ترتیب ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان و بیش از ۱۵ هزار و ۵۰۰تومان است، اظهار کرد: در حال حاضر مرغ زنده با قیمت ۹۲۰۰ تومان و مرغ گرم نیز با قیمت ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در بازار عرضه می شود که هنوز هم با قیمت تمام شده فاصله بسیاری دارد.
وی ادامه داد: وقتی قیمت تمام شده کالایی بالا باشد و در مقطعی پایین‌تر از آن عرضه شود، باید انتظار این را داشت که قیمت‌ها روزی به سمت قیمت واقعی حرکت کند تا تولیدکننده دچار چالش و ضرر و زیان نشود.
به گفته نایب رییس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی کشور دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر، حرکت به سمت قیمت تمام شده مرغ و افزایش تقاضا است.
وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به وضعیت نهاده‌های دامی اشاره کرد و گفت: مشکل تامین نهاده‌های دام و طیور نه تنها حل نشده، بلکه روز به روز نیز بدتر  می‌شود. انتظار ما این است که سیاست‌گذاری‌ها در راستای حل مشکل تامین به موقع و کامل نهاده‌ها و کاهش قیمت تمام شده باشد تا در این راستا خسران وارده به تولید کننده و مصرف کننده کمتر شود.
او افزود: وقتی نهاده‌ها با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد کشور می‌شود، ایجاد بازار سیاه و حباب قیمتی ثمره قصور و عدم نظارت و کنترل دستگاه‌های مسئول است.
به گزارش ایسنا براساس مشاهدات میدانی قیمت مرغ در روزهای اخیر نسبت به هفته‌های گذشته با افزایش حدود ۲۰۰۰ تومانی مواجه شده است و در حال حاضر مرغ در خرده فروشی ها با قیمت ۱۳ هزارو ۵۰۰ تومان به فروش می رسد.
 
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی