دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

واردات تخم چشم زده قزل آلا یک سوم شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، نبی‌الله خون‌میرزایی در رابطه با برنامه‌های این سازمان در سال ۱۴۰۰ اظهار کرد: برای دستگاه‌های متولی امر تولید مانند شیلات، رفع موانع و تسهیل امور یکی از مأموریت‌ها و ضرورت‌های کار است.
وی در رابطه با رویکرد بخش صید و صیادی در سال جاری گفت: بخش صیادی همانند گذشته اهداف خود را با صید مسئولانه، توجه به پایداری ذخایر و همچنین صید از منابع کمتر برداشت شده، افزایش کیفیت محصولات صیادی و تقویت فرآوری و بسته بندی به پیش خواهد برد.
رئیس سازمان شیلات ادامه داد: کیفیت محصولات را با همکاری‌های این سازمان با یونیدو افزایش خواهیم داد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه آبزی پروری پرورش ماهیان گرمابی، سردآبی، خاویاری، زینتی و تیلاپیا را توسعه خواهیم داد، افزود: در زمینه خودکفایی در تولید تخم چشم‌زده ماهی قزل آلا و مولدسازی برای این نوع ماهی هم، اقدامات سال گذشته را ادامه خواهیم داد.
خون‌میرزایی ادامه داد: سال گذشته واردات تخم چشم‌زده ماهی قزل آلا نسبت به دو سال گذشته به یک سوم رسید و بخش اعظم نیاز کشور از تولید داخل تأمین شد، همچنین مولدسازی ماهی قزل آلا را در دستور کار داریم که امیدواریم سطح خوداتکایی را ارتقا دهد.
وی در رابطه با پرورش ماهی در دریا خاطرنشان کرد: با توجه به اقدامات سال ۹۹ و افزایش ضریب خوداتکایی در تولید تجهیزات این صنعت به بیش از ۷۰ درصد، امیدواریم در سال ۱۴۰۰ بتوانیم این خوداتکایی را به مرز ۱۰۰ درصد برسانیم تا به پشتوانه آن، با تأمین خوراک و بچه ماهی میزان پرورش ماهی در دریا را افزایش دهیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: امسال سعی می‌کنیم همانند سال‌های گذشته نسبت آبزی‌پروری به صید را افزایش دهیم، همچنین تجهیز، تقویت یگان حفاظت و ایجاد زنجیره‌های تولید و توسعه آبزی پروری با استفاده از مکانیزاسیون را در دستور کار داریم.
وی با اشاره به روند رو به رشد تولید و تکثیر ماهیان خاویاری عنوان کرد: روند شتابنده توسعه مزارع ماهیان خاویاری و تولید گوشت و خاویار را در سال ۱۴۰۰ ادامه می‌دهیم و امیدواریم به دست آورد بزرگی در این زمینه برسیم.
توسعه مزارع پرورش میگو تا پایان دولت دوازدهم
رئیس سازمان شیلات ایران در رابطه با پرورش میگو در کشور بیان کرد: با توجه به زیر ساخت‌های ایجاد شده و تنوع بازارهای صادراتی به دست آمده، امیدواریم بتوانیم تولید داخل را بیش از پیش توسعه دهیم و سطح زیر کشت میگو در سال جاری یک جهش بالایی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه توسعه مزارع پرورش میگو تا پایان دولت دوازدهم افزایش چشمگیری خواهد داشت، افزود: مزارع و مجتمع‌های پرورش ما در استان‌های بوشهر، هرمزگان و سیستان و بلوچستان امسال به چرخه تولید اضافه خواهد شد و همچنین توسعه پرورش میگو در استان گلستان را خواهیم داشت.
خون‌میرزایی با اشاره به اینکه سال گذشته در تأمین مولدهای عاری از بیماری اصلاح شده بهتر از سال‌های ۹۸ و ۹۷ عمل شد، ابراز امیدواری کرد: به پشتوانه این مولدین سالم و باکیفیت وارد شده، پرورش دهندگان میگو بتوانند با اطمینان خاطر بیشتر تولید امسال را به پیش ببرند.
وی در رابطه با تولید ماهیان زینتی گفت: تولید ماهیان زینتی در کشور روند رو به رشدی دارد و با تنوع بازارهای صادراتی امیدواریم روند تولید افزایش یابد.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به پرورش تیلاپیا در ۴ استان دارای مجوز خاطرنشان کرد: امسال تولید تیلاپیا در این ۴ استان بیش از سال‌های گذشته خواهد بود و پیش‌بینی می‌کنیم به اهداف برنامه ششم توسعه برسیم.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی