دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

قیمت جوجه کاهش نیابد، افت تولید قطعی است

کانون سراسری مرغداران گوشتی با اشاره به شکل گیری بازار سیاه جوجه گوشتی،اعلام کرد:اگر قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب نرسد، این تشکل صنفی مسئولیتی درباره کاهش تولید مرغ ندارد.
به گزارش خبرنگار مهر، پرویز فروغی، دبیر کانون سراسری مرغداران گوشتی در نامه‌ای به وزارت خانه صمت و وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: چنانچه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب عرضه نشود این تشکل صنفی (کانون انجمن‌ها) هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته‌های آتی ندارد.
 
در این نامه آمده است:
قیمت جوجه یک روزه از حد اعتدال گذشته و فشار مرغداران در رابطه با برگزاری تجمع اعتراضی نسبت به این مسئله بیش از پیش بر کانون انجمن‌های صنفی مرغداران بیشتر شده است لذا تقاضا می‌شود که هر چه سریع‌تر نسبت به کنترل قیمت جوجه یک روزه اعمال نظارت شود.
همانطور که استحضار دارید، قیمت مرغ زنده تا چندی بیش ۱۴,۴۰۰ تومان (مرغ زنده تحویل درب مرغداری) تعیین شده بود که این قیمت ناعادلانه مورد اعتراض مرغداران و تشکلهای صنفی بود و در آخرین جلسه تنظیم بازار جناب آقای دکتر قبادی فرمودند تا بعد از تعطیلات عید افزایش قیمت امکان پذیر نیست ولی هیچ اشاره‌ای به نحوه تأمین این خسارت‌ها نکردند لاجرم بیش از ۴۵ روز جامعه تولید کنندگان مرغ گوشتی متحمل این خسارت‌ها شدند.
بعد از پیگیری‌های متمادی قیمت مرغ زنده افزایش پیدا کرد، ولی این افزایش قیمت مستقیماً به انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه تعلق یافت زیرا قیمت مصوب جوجه از ۲,۴۰۰ تومان به ۴,۲۰۰ تومان افزایش یافته و در حال حاضر قیمت جوجه یک روزه در بازار سیاه نزدیک به هفت هزار تومان رسیده است.
کانون انجمن‌های صنفی مرغداران طبق رسالت و اساسنامه محوله موظف است از تضییع حقوق صنفی مرغداران جلوگیری کرده و چنانچه سازمان‌های متولی و نظارتی نسبت به خواسته‌های بحق مرغداران توجه نکنند کانون انجمن‌های صنفی کشور بیش از این قادر نخواهد بود که مانع تجمع اعتراضی مرغداران شود.
فلذا بدین وسیله به وزارتخانه‌های محترم صمت و جهاد کشاورزی اعلام می‌شود چنانچه قیمت جوجه یک روزه تا هفته آینده به قیمت مصوب عرضه نشود این تشکل صنفی (کانون انجمن‌ها) هیچ مسئولیتی در قبال کاهش تولید گوشت مرغ در هفته‌های آتی نداشته و تحت هیچ شرایطی مانع برگزاری تجمع خودجوش جامعه مرغداران نخواهد شد. امیدوارم که این هشدار دلسوزانه را جدی گرفته و با درایت بیشتر از چالش جدی پیش روی صنعت جلوگیری به عمل آورید.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی