دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

تعیین قیمت نهایی خوراک دام برای حمایت از تولیدکنندگان

«حسن عباسی معروفان» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: اکنون ورودی نهاده‌ها و قیمت آن در کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور مشخص است، اما محصول نهایی با قیمت‌های بالا به فروش می رسد که نارضایتی تولیدکنندگان و پرورش‌دهندگان را در پی دارد.
 
 وی اظهارداشت: به منظور دسترسی تولیدکنندگان به خوراک دام، طیور و آبزیان با قیمت‌های مناسب مقرر شده این اقدام براساس بررسی قیمتی توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان تعیین تکلیف و قیمت‌گذاری شود.
 
مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: در صورت ابلاغ مصوبه قیمت‌گذاری خوراک دام، طیور و آبزیان در کارخانجات توسط سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، نهاده به طور مستقیم وارد کارخانجات می شود.
 
وی افزود: به طور حتم عرضه نهاده ها به کارخانجات خوراک دام علاوه بر اشتغالزایی موجب استفاده از بخش عمده ظرفیت تولیدی این کارخانجات خواهد شد به نفع تولید و منافع ملی کشور است.
 
عباسی معروفان براین باوراست که نهاده باید با نرخ مشخص وارد کارخانجات و با نرخ مشخص به دست تولیدکنندگان و پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان برسد تا آنها متضرر نشوند.
 
وجود ۸۰۰ هزار تن دانه سویا در کارخانجات روغن‌کشی
 
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه به دنبال واردات کنجاله سویا نیستیم، گفت: اکنون بحث ایجاد اشتغال پایدار و استفاده از ظرفیت کارخانجات روغن‌کشی کشور را در دستور کار داریم، بنابراین هدف ما واردات دانه برای تبدیل به روغن و کنجاله است.
 
وی اظهارداشت:  اکنون بیش از  ۸۰۰ هزارتن دانه در کارخانه های روغن کشی داریم که ۷۸ درصد آن به کنجاله و ۱۸ درصد به روغن تبدیل می شود و تنها چهار درصد آن ضایعات است.
 
وی با تاکید براینکه ما کمبودی در تامین کنجاله سویا نداریم و نخواهیم داشت، گفت: سیاست وزارت جهاد کشاورزی واردات نیست، اما نیاز است که دانه سویا را برای فعالیت بخش های مختلف تامین کنیم.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی