دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

معطلی بیش از 2 میلیون تن نهاده در بنادر/دامداران سرگردان تامین خوراک دام هایشان

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حسن عباسی معروفان افزود: البته نیاز تولید طی مدت مذکور دو میلیون و ۲۰۰ هزارتن بود که به دلیل کندی سیستم حمل و نقل تاکنون این میزان نهاده به بازار عرضه شده است.

وی اظهارداشت: به طور مثال یک ماه پیش روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزارتن نهاده دامی ترخیص و به استان‌ها حمل می شد اما اکنون روزانه میزان حمل به بالای ۴۰ هزارتن رسیده است که این فاصله را به زودی پر خواهد کرد.

عباسی تصریح کرد: اکنون دو میلیون و ۲۵۰ هزارتن نهاده دامی در بنادر موجود است که فرایند ترخیص، کنترل، استاندارد، غذا و دارو دامپزشکی آنها در حال انجام است و به زودی به بازار عرضه می‌شود تا شرایط بازار این محصولات به روال عادی بازگردد.

وی با بیان اینکه خرید و عرضه نهاده های دامی شرکت پشتیبانی امور دام در سامانه بازارگاه انجام می شود،گفت: در این سامانه قیمت، خریدار، محل تحویل و آدرس تحویل گیرنده به طور کامل مشخص است و حتی یک کیلوگرم از این نهاده‌ها در اختیار دلالان قرار نگرفته است تا بتوانند با قیمت‌های بالا آن را در بازار ارایه کنند.

به گفته مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور، طی روزهای آتی بازار نهاده‌های دامی متعادل می شود.

عباسی تصریح کرد: طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم ذرت در بنادر ۱۵۰۰ تومان، جو در ۱۳۵۰ تومان و کنجاله سویا ۲۴۵۰ تومان است که با احتساب هزینه حمل و نقل و انبارداری باید با قیمت‌های هر کیلوگرم ذرت ۱۷۵۰ تومان، جو  ۱۶۰۰ و کنجاله سویا  ۲۷۰۰ تومان در استان‌ها تحویل داده شود.

برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی