دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

دلال بازی و افزایش تقاضا علت گرانی گوشت قرمز

 

«سعید سلطانی سروستانی»  در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: با وجود افزایش هزینه های تمام شده تولید در سالجاری از جمله رشد قیمت نهاده های دامی در بازار، دام را با قیمت مناسب از دامپروران خریداری نمی کنند تا جایی که دام سنگین روی دست تولید کنندگان باقیمانده است.
 
وی با اشاره به کمبود نهاده های دامی در بازار اظهارداشت: اکنون دامداران و دامپروران هرکیلوگرم جو ۱۳۵۰ تومانی را بالای ۲۲۰۰ تومان، ذرت ۱۵۰۰ تومانی را ۲۶۰۰ تومان و سویای ۲۴۵۰ تومان را بالای ۵۰۰۰ تومان از بازار خریداری می کنند که در قیمت تمام شده تولید تاثیرگذار است.
 
وی  با بیان اینکه قیمت دام زنده تغییر چندانی نداشته است تصریح کرد: با توجه به شرایط نامساعد تولید، تولیدکنندگان ما روی هر کیلوگرم دام زنده ۱۰ درصد هم سود نمی‌کنند.
 
مدیرعامل اتحادیه دامداران ایران بخشی از افزایش تقاضا را مربوط به اتمام ماه مبارک رمضان دانست و گفت:  البته به دلیل وجود حلقه های واسط بخش عمده گرانی گوشت قرمز مربوط به تهران است و دیگر شهرهای کشور با این معضل روبرو نیستند.
 
وی افزود: حلقه های واسط بین ۳۰ تا ۵۰ درصد روی گرانی قیمت گوشت قرمز نقش دارند درحالی که تولید کننده ما روی تولیدش هیچ سودی نمی برد که انگیزه ای برای تداوم تولید داشته باشد.
 
به گزارش ایرنا، با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ تا اواخر اردیبهشت ماه قیمت گوشت قرمز با نرخ هایی کمتر از ۱۰۰ هزارتومان به فروش می رسید اما طی روزهای اخیر به طور مجدد قیمت هر کیلوگرم گوشت گوسفندی با بیش از ۱۰۰ هزار تومان در بازار به فروش می رسد.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی