دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

ورود تشکل دامداری‌ها، حذف دلالان را در پی خواهد داشت

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی‌های کشاورزی دامداران کشور ضمن اشاره به فعالیت یک میلیون ۲۵۰ هزار نفر تولیدکننده در بخش اتحادیه دامداران کشور گفت: تشکل‌های دامداری، بازوی قدرتمند تولید در بخش کشاورزی محسوب می‌شوند که می‌تواند حذف دلالان را در پی داشته باشد.
 
به گزارش روز سه شنبه ایرنا از سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، «مجتبی عالی» افزود: تشکل ها و اتحادیه های دامداران از پتانسیل و ظرفیت بالایی برخوردار هستند که باید از این ظرفیت در راستای قیمت‌گذاری، تولید، بازرایابی و .... به بهترین شکل استفاده شود.
 
 مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور اظهارداشت: اکنون در هر استان یک اتحادیه دامداران و در هر شهرستان یک شرکت تعاونی دامداری وجود دارد که مدیران آن در تمام طول شبانه روز به صورت چهره به چهره با تولیدکنندگان در ارتباط هستند.
 
عالی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت صددرصدی تشکل ها و ساماندهی آنها می تواند نقش بسزایی در تعیین عادلانه قیمت گوشت و قطع دست دلالان از این عرصه داشته باشد.
 
وی ضمن اشاره به بحران خشکسالی در سال های اخیر اضافه کرد: همه ساله کشور با بحران‌های گوناگونی روبرو بوده، یکی از این بحران ها خشکسالی است که وقوع آن علاوه بر آسیب به بخش کشاورزی، می تواند تاثیر مستقیم و جبران ناپذیری را نیز به بخش دامپروری وارد کند.
 
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور گفت: برای جلوگیری از ایجاد خسارت می توان با مدیریت صحیح مصرف آب، برنامه ریزی برای تغییر الگوی کشت و کشت محصولات کم آب بر، بحران خشکسالی را مدیرت کرد.
 
وی به طرح مانع زدایی رئیس کمیسیون مجلس شورای اسلامی به عنوان یک طرح بسیار خوب اشاره کردو افزود: اجرایی شدن این طرح گام بلند و مثبتی در جهت جهش تولید و افزایش ظرفیت بخش کشاورزی خواهد بود.
 
عالی ضمن اشاره به ظرفیت تشکل های دامداری برای تولید و تامین پروتئین کشور خاطرنشان کرد: تشکل ها و انحادیه های دامداری بر تولید و تامین پروتئین کشور تاثیر صددرصدی داشته و با تمام توان به عنوان بازویی توانمند در این عرصه فعالیت می کنند.
 
مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های کشاورزی دامداران کشور همچنین اظهارداشت: سازمان تعاون روستایی کشور قدرتی است که می تواند با استفاده از ساماندهی ظرفیت تشکل ها جامعه را در زمینه تولید خودکفا کند.
 
وی یادآور شد: در حال حاضر یک میلیون ۲۵۰ هزار نفر تولید کننده در سراسر کشور در بخش دامداری در حال فعالیت هستند که این ظرفیت بسیار بزرگی را در این بخش رقم می زند.
 
به گزارش ایرنا، طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی در سال ۹۹ حدود ٨٨٠ هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد، این در حالیست که تولید گوشت قرمز در سال ۹۲ حدود ۷۵۵ هزار تن بوده که آمارها نشان می‌دهد طی سال‌های اخیر تولید گوشت قرمز ۲.۵ درصد رشد داشته است.
 
سرانه مصرف گوشت قرمز کشور ۱۲.۵ کیلوگرم برآورد می‌شود.
 
بررسی های بازار نشان می‌دهد قیمت هر شقه گوسفندی در مناطق مختلف بالای ۱۵۰ هزارتومان و گوشت تفکیکی بین ۱۷۰ هزار تا ۲۰۰ هزار تومان است.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی