دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

انتقاد اتحادیه وارد کنندگان نهاده های دام و طیور از انحصار واردات

اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شفافیت، رفع تبعیض و انحصار در حوزه ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اتحادیه واردکنندگان نهاده‌های دام و طیور در نامه‌ای به حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت خواستار ایجاد شفافیت، رفع تبعیض و انحصار در حوزه ثبت سفارش و واردات نهاده‌های دامی شدند.

در متن این نامه آمده است: شفافیت، رفع تبعیض و انحصار و ضابطه‌مند شدن روابط وزارت تحت مسئولیت حضرتعالی به فعالین اقتصادی، اصلی‌ترین مطالبه و نیاز حال حاضر فضای تجاری کشور محسوب می‌گردد که در حوزه تأمین کالاهای اساسی اهمیت دو چندان می‌یابد.

متأسفانه طی ماه‌های اخیر برگزاری برخی جلسات با شرکت‌های خاص تحت عناوین مختلف از جمله شرکت‌های برتر، یا شرکت‌های توانمند و ارائه اطلاعات یا تصمیماتی که شائبه ایجاد فرصت ویژه تجاری برای شرکت‌های خاص در پی دارد عملاً و علناً با انتظارات به حق مندرج در صدر این نامه و شناخت قبلی از رویکرد جنابعالی به ویژه توجه خاص به اصل تعامل دولت با تشکل‌های قانونی به منظور پیشگیری از هرگونه رانت و فساد احتمالی نیز در تضاد می‌باشد.

در همین ارتباط گزارشات و اعتراضات متعددی از طریق اعضا و اصل گردیده مبنی بر اینکه بعضاً شرکت‌های خوش سابقه هفته‌ها در انتظار تأیید ثبت سفارش بوده و علی‌رغم درخواست این اتحادیه هیچگونه ضابطه‌ مشخصی برای تأیید یا عدم تأیید درخواست شرکت‌های مختلف ابلاغ نگردیده است.

در ادامه آمده است: همچنین اخیراً نیز جلسه‌ای با حضور تعداد معدودی از اعضای این اتحادیه در وزارت صمت تشکیل گردیده که اساساً مشخص نمی‌باشد دعوت از آنها براساس چه ضوابطی بوده و آیا دیگر اعضای این اتحادیه مشمول این ضوابط بوده‌اند یا خیر؟ و کدام مرجع صالح ی براساس کدام شاخص تطابق این ضوابط را تأیید نموده است.

همچنین در این نامه تاکید شده است: علی‌ایحال این اتحادیه پیرو گزارشات قبلی و حسب وظایف قانونی تشکل‌های رسمی از جنابعالی درخواست می‌نماید نسبت به تدوین و ابلاغ شاخص‌های مورد نظر وزارت متبوع برای ایجاد فرصت‌های تجاری برابر و امکان استفاده از ظرفیت و توان همه فعالین اقتصادی مجاز در تأمین اقلام اساسی کشور را امر به ابلاغ فرمایید و حسب صلاحدید نسبت به اصلاح بعضی رویه‌های مبهم جاری دستور عاجل مبذول فرمایید.

برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی