دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

پیش بینی تولید ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در ۶ ماهه نخست امسال

معاونت امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: برای نیمه نخست سال جاری به طور میانگین تولید ماهانه ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی برنامه ریزی شده است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر طیور معاونت امور تولیدات دامی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: در فروردین ماه ۱۴۰۰ حدود ۱۲۳ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی در کشور تولید شده که از این میزان، ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحدهای تولید کننده به ثبت رسید.
 
غلامرضا ملک نیا، میزان تولید جوجه یکروزه گوشتی در اردیبهشت امسال را حدود ۱۱۸ میلیون قطعه پیش بینی کرد و اظهار داشت: از این میزان تاکنون بیش از ۱۰۲ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی تولید شده که در مقایسه با اردیبهشت سال گذشته بالای ۱۰ درصد افزایش نشان می دهد.
 
وی میزان جوجه ریزی در فروردین سال ۱۳۹۹ را ۹۹ میلیون قطعه عنوان کرد.
 
ملک نیا گفت: در ۶ ماهه نخست امسال با میانگین تولید ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه در هر ماه و با توجه به شرایط سنی گله ها که حداقل ۴۵ روز در نظر گرفته می شود، روزانه بیش از ۷ هزار تن و ماهانه میانگین ۲۱۰ تا ۲۲۰ هزار تن تولید گوشت مرغ خواهیم داشت.
 
وی روند جوجه ریزی را خوب و بر اساس نیاز کشور ارزیابی کرد و اذعان داشت: در حال حاضر کمبود جوجه ریزی و کمبود گوشت مرغ نداریم.
 
مدیرکل دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی درباره واردات جوجه یکروزه گوشتی اذعان داشت: به منظور تامین ذخایر استراتژیک گوشت مرغ در کشور برای ماه ها و ایام پر مصرف، پیش بینی واردات ماهانه حدود ۱۰ میلیون قطعه جوجه یکروزه گوشتی با محوریت شرکت پشتیبانی امور دام در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.
 
وی توضیح داد: واردات جوجه یکروزه به صورت تخم مرغ نطفه دار انجام و پس از انتقال به واحدهای جوجه کشی تبدیل به جوجه یکروزه می شود.
 
ملک نیا ادامه داد: جوجه های یکروزه وارداتی از طریق قرارداد با شرکت های زنجیره ای وارد واحدهای پرورش مرغ گوشتی می شوند و پس از تبدیل به گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام خریداری و برای تنظیم بازار در ماه ها و ایام پر مصرف، ذخیره سازی می شوند.
 
وی در مورد تامین نهاده های مورد نیاز واحدهای مرغداری نیز گفت: در حال حاضر مشکل خاصی در تامین نهاده های دامی نداریم و تنها مشکل تخصیص ارز به واردکنندگان نهاده های دامی از سوی بانک مرکزی است که باید مرتفع شود تا واردات و ترخیص نهاده ها به موقع انجام گیرد.
 
ملک نیا افزود: در این هفته نهاده های ذرت و سویای مورد نیاز تمام واحدهای تولید گوشت مرغ و تخم مرغ در کلیه حلقه ها در سامانه بازارگاه بارگذاری و در حال حاضر توسط واحدها درحال خریداری است.
 
وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار واحد مرغداری گوشتی فعال در کشور وجود دارد.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی