دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

صادرات تخم مرغ متوقف است/ با کمبود تولید مواجه‌ایم

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با بیان اینکه صادرات تخم مرغ عملا متوقف است، گفت: با کمبود تولید در این حوزه مواجه هستیم.
 
ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر در واکنش به مباحث اعلام شده از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر صادرات تخم مرغ به شکل مدیریت شده، گفت: بیش از ۴٠ سال است که متوجه مفهوم مدیریتی که مسئولان عنوان می‌کنند، نشده‌ایم و نمی‌دانیم از کدام مدیریت صحبت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه صادرات تخم مرغ عملاً متوقف شده است، اضافه کرد: اگر هم صادراتی در حال انجام است عوامل مرتبط با خود وزارت خانه این کار را انجام می‌دهند.
 
نبی پور تاکید کرد: مشهد یکی از مهم‌ترین مناطقی است که تخم مرغ صادر می‌کند و الان اگر از صادرکنندگان مشهدی سوال کنیم می‌گویند که صادرات انجام نمی‌شود، به عبارتی وقتی مسئولان لفظ مدیریت شده را مطرح می‌کنند، یعنی صادرات نیست.
 
وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی قاچاق رونق می‌گیرد، گفت: تا حدود ٢۶ روز قبل، نزدیک به ١٠ هزار تن تخم مرغ از کشور صادر شده بود.
 
نبی پور قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری بین ١۵ هزار و ٢٠٠ تا ١۵ هزار و ٣٠٠ تومان اعلام کرد و افزود: حدود یک ماه است که قیمت تخم مرغ در همین حدود نوسان می‌کند و تقریباً ثابت است.
 
وی با اشاره به کمبود در تولید تخم مرغ، افزود: به دستور دولت مرغ‌هایی که باید در ٩٠ هفتگی به کشتارگاه فرستاده می‌شدند، برای جبران این کمبود باید تا ١١٠ هفتگی نگهداری شوند.
 
نبی پور کشتار مرغ‌ها به دلیل مطلوب نبودن شرایط تولید و نیز کمبود جوجه‌ریزی را از جمله دلایل کاهش تولید تخم مرغ عنوان کرد و افزود: ۵ ماه است که با کمبود جوجه یک روزه تخم گذار مواجه هستیم و تا مرداد ماه نیز این کمبود ادامه دارد البته از ماه جاری شرایط مقداری بهبود می‌یابد.
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی