دامنا|شبکه خبری ترویجی دامپروری وعلوم دامی ایران
ویژه های خبری
دامنا

تولید اولین ریز تراشه شناسایی دام و طیور در کشور

اولین ریز تراشه شناسایی دام و طیور توسط شرکت ریز سامانه های سبز ایران (رسا) با حمایت علمی و فنی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور تولید شد.
 
به گزارش پایگاه خبری دامپروری ایران (دامنا) به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، ریز تراشه شناسایی دام و طیور ساخت شرکت ریز سامانه های سبز ایران (رسا) با موفقیت در گوسفند و گاو نصب شد و به وسیله دستگاه قرائت گر (ریدر) ساخت این شرکت و  دستگاه قرائت گر تجاری خوانده شد.
 
با حضور مسئولین موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و نمایندگان شرکت ریز سامانه های سبز ایران(رسا) ،ریز تراشه شناسایی دام و طیور ساخت شرکت ریز سامانه های سبز ایران(رسا) با موفقیت در گوسفند و گاو نصب شد.
 
نصب این ریز تراشه با حضور دکتر بنابازی معاون پژوهش، فناوری و انتقال یافته ها، دکتر آقاشاهی رئیس بخش تغذیه دام و طیور، دکتر اسدزاده رئیس بخش مدیریت پرورش و فیزیولوژی تولیدمثل، دکتر جوانروح رئیس بخش ژنتیک و اصلاح نژاد دام و طیور، دکتر سیدآبادی مدیر هماهنگی ایستگاه ها و همچنین دکتر فرشاد برازنده مدیرعامل شرکت ریز سامانه های سبز ایران (رسا)، مهندس نجف قلیان و خانم یاراحمدی از نمایندگان این شرکت، در تاریخ 27خرداد ماه سال جاری در ایستگاه گوسفندداری موسسه با موفقیت در گوسفند و گاو نصب شد و توسط دستگاه قرائت گر (ریدر) ساخت شرکت رسا و دستگاه قرائت گر تجاری خوانده شد.
 
در همین راستا مقرر شد دو هفته پس از تاریخ نصب ریز تراشه، مجدداً توسط هر دو دستگاه قرائت گر و همچنین محل نصب از نظر عفونت مورد بررسی قرار گیرد و در صورت موفقیت، جزئیات تولید انبوه از سوی شرکت رسا پی گیری شود.
 
 از مزیت های ریز تراشه شناسایی دام و طیور می توان به ریز بودن این میکروچیپ نسبت به مشابه خارجی و امکان استفاده آن در جوجه ها و قیمت ارزان آن اشاره کرد.
 
 
برگزیده
  1. آخرین ویدئوها
  2. آخرین تصاویر خبری

سازمان ها | خبری | اقتصادی | نیازمندی ها | علمی